2013. július 18., csütörtök

Citromos álom sütés nélkül


A receptet jó ideje, hogy felfedeztem Andinál, ki is nyomtattam akkor melegében majd egy ideig a feledés homályába merült, mígnem idén tavasszal a kezem ügyébe került újra és mikor rájöttem, hogy van itthon minden hozzávaló, gyorsan el is készítettem, apró változtatásokkal. Annyira ízlett mindenkinek, hogy rövid időn belül kétszer is megcsináltam ezt a finom édességet már.

Hozzávalók: (30x18x5 méretű jénai tálhoz)
1 nagy pohár tejföl (nálam 375 g-os)
8 ek. cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 db lime
2 dl tejszín
1 cs. habfixáló
1 cs. babapiskóta

A tejfölt kikeverjük a cukorral és a vaníliás cukorral és keverünk hozzá egy keveset a lime lereszelt héjából (a többit meghagyjuk a tetejére díszítésnek) majd hozzáadjuk a lime levét is. A tejszínt kemény habbá verjük, közben hozzáadjuk a habfixálót majd óvatosan beleforgatjuk a citromos krémbe.
Egy jénai tál alját kirakunk a babapiskótával, rákenjük a krém felét, majd ismét egy sor piskótát rakunk és a maradék krémet a tetejére simítjuk. A félretett reszelt lime héjat a tetejére szórjuk és egy éjszakát a hűtőbe tesszük.

Jó lehűtve könnyű és finom nyári desszert, amihez a sütőt sem kell bekapcsolni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése